שמירה על תדמית החברה בהליכי הפירוק

פירוק חברה הינו הליך משפטי המחסל את עסקי החברה ואת פעילותה של החברה במובנה העסקי עד לחיסולה. הליך פירוק החברה יכול להיעשות הן מרצון והן על ידי בית המשפט. העילה המרכזית לפירוקה של חברה הינה חדלות פירעון של החברה. כמו כן ישנם עילות נוספות לפירוקה של החברה אשר המשותף להם הינה חוסר היכולת של החברה לפרוע את חובותיה כלפי הנושים. הליך זה הינו רגיש ומשנה את פני החברה ושוויה הכלכלי בשוק, ואחד ההשלכות המרכזיות המתלוות לכך הינה ירידת תדמיתה של החברה בטרם החלו ההליכים.

החלטת הפירוק יכולה להיעשות באופן כללי על ידי שתי דרכים מרכזיות: החלטת פירוק מרצון יכולה להיעשות על ידי בעלי המניות בחברה בהתקיים אחתן משלושת העילות המנויות בחוק שרק בהתקיימם ניתן להפעיל את הפירוק מרצון. אי מילוי העילות ידרוש החלטה מיוחדת של בעלי המניות לקבלת ההחלטה. אפשרות נוספת לפירוק מרצון הינה על ידי נושים הממנים מטעמם מפרק ובכך הינם שולטים בהליכי הפירוק בתיאום עם המפרק.

המשותף לפירוקים מרצון על פני פירוק כפוי בבית המשפט הינה דיסקרטיות יחסית במידה מסויימת, אשר אינה חושפת את החברה להליכים ממושכים ובקשות ודיונים בבית המשפט. לא אחת החברה תעדיף מסיבות שונות להימנע ככל האפשר מפירוק כפוי לשם שמירת תדמיתה של החברה וכן מאי חשיפת מידע עסקי עקב הדיונים בבקשת הפירוק.

שמירת תדמיתה של החברה

מעבר להליך הפירוק על ידי בית המשפט, כיום חברות רבות מכירות בעובדה כי חשיפת הליך פירוק החברה יכולה לפגוע בתדמית החברה באופן משמעותי עד כדי פגיעה בלתי הפיכה. תדמית החברה קשורה ומשפיעה באופן ישיר על מצבה הפיננסי ועל כן היא מהווה נכס כלכלי לכל דבר ועניין אשר נלקח בחשבון בעת הפעילות העסקית בכלל, והן בהתנהלות הפירוק בפרט. אל מול הפומביות וההשלכות החריפות הנלוות לכך, כיום עולים יותר ויותר פתרונות חלופיים להסדר הפירוק על ידי בית המשפט.

הסדרים אלו הנעשים מרצון הינם למעשה הסדרים מיוחדים הנעשים מחוץ לכותלי בית המשפט. כך חברה הנקלעת לקשיים כלכליים הדורשים את פירוקה, יכולים לכרות הסכמים שונים בן הצדדים והנושים ביעילות ובמהירות.

הסדרים חלופיים במקום פירוק

הסכם זה נקרה "הסדר נושים" בו למעשה נקבע בין החברה לבין הנושים איך ייפרעו החובות ובאיזו פריסה. מעורבות בית המשפט אינה קיימת בהליך זה אך ישנו צורך לקבלת הסכמה של כלל הנושים לשם כך.לעניין הנושא בו אנו עוסקים-אין ספק כי החברה בהליכיה פירוק יכולה להמשיך להתנהל באופן רגיל ונמנעת מהתדמית הנגטיבית שמתלווה לחברה הנמצאת בהליכי פירוק רשמיים.כמו כן ישנה דרך חלופית נוספת מכוח חוק החברות המאפשר לחברה להגיע להסדר עם הנושים תחת הסכמתו של בית המשפט.

מצד אחד ניתן לבצע הליך זה גם אם ישנה אי הסכמה בחלק מן הנושים. עם זאת-הפגיעה התדמיתית תהיה כאן מעט רחבה יותר עקב פרסום ההליך מתוקף היותו בבית המשפט.

 הליך פירוק חברה הינו הליך ארוך ומורכב הכולל בתוכו אלמנטים ופרוצדורות רבות. פירוק החברה על ידי בית המשפט הן מרצון והן באופן כפוי יכול לארוך זמן רב, בו חשופה החברה לפגיעה תדמיתית קשה לאורך זמן המתבטאת בהשלכות פיננסיות רחבות. עם זאת, ניתן באמצעות גורמים שונים למצוא פתרונות חלופיים שיאפשרו את הליך פירוק החברה באופן שיפגע בתדמיתה באופן המינימאלי ביותר. לשם כך מומלץ לפנות אל גורם מקצועי ומנוסה בתחום אשר יבחן את נסיבות המקרה וימליץ בהתאם על דרך פעולה מיטיבית למקרה הנדון.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

קידום אורגני בגוגל

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום קידום אורגני בגוגל, כל מה שרציתם לדעת על קידום אורגני בגוגל במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע והשירות האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו !