קידום אתרים במנועי חיפוש

קידום אתרים במנועי חיפוש הוא תהליך מרתק שמתמקד בשיפור הנראות והדירוג של אתרים בתוצאות החיפוש האורגניות של מנועי החיפוש כמו Google, Bing ו-Yahoo. המטרה העיקרית היא להביא לתוצאות גבוהות יותר בעמודי התוצאות האורגניות של מנועי החיפוש בתחומים מסוימים שקשורים לתחום העסק או האתר. לפניכם מדריך מפורט בנושא. 

 

ההבדל בין קידום אורגני וקידום ממומן

בשביל להבין כיצד לבצע קידום אתרים במנועי חיפוש, חשוב להבין את ההבדלים המרכזיים בין קידום אורגני וקידום ממומן.

קידום אורגני, כמו ששמו מרמז, הוא תהליך אורגני בו בעלי האתר עוברים דרך סדרת פעולות אורגניות על מנת לשפר את דירוג האתר בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש. דירוג בתוצאות החיפוש נקבע על ידי פרמטרים שונים, הכוללים את איכות התוכן באתר, איכות האתר עצמו, איכות דף הנחיתה, ועוד. גורמים אלו מחשבים את האיכות הכללית של האתר ומשפיעים על מיקומו בתוצאות החיפוש.

לעומת זאת, קידום ממומן הוא סגנון שונה לחלוטין. במקרה זה, בעל האתר משלם למנועי החיפוש כדי להופיע בחלק העליון של תוצאות החיפוש. כשאתם מחפשים משהו בגוגל ורואים מודעות המופיעות בחלק העליון, זהו קידום ממומן. התהליך הוא בעצם מכרז, שבו בעל האתר מבחין אילו מילות מפתח יקדמו את המודעות שלו וכמה הוא מוכן לשלם עבור כל פעולה (למשל, לחיצה) על מודעתו. המחיר שבעל האתר משלם תלוי בביקוש למילות המפתח ובתחרות עליהן. כלומר, מילת מפתח שבה בעלי אתרים רבים מתחרים תהיה יותר יקרה לפרסום ממילת מפתח שבה פחות מתחרים.

חשוב להבין את היתרונות והחסרונות של שתי הגישות הללו ולהשתמש בהן בהתאם למטרות ולתקציב הקמפיין.

 

גוגל

במסגרת קידום אתרים במנועי חיפוש יש להתייחס למנוע החיפוש הגדול ביותר- גוגל. קידום אתרים בגוגל הוא אחת מהדרכים הטובות ביותר בהן עסקים יכולים לקבל חשיפה מרבית ולמשוך לקוחות חדשים לאתרם.

אז איך זה עובד בעצם?

כשמדובר בגוגל כמנוע חיפוש, אנשים ברחבי העולם מחפשים מידע על מגוון נושאים ותחומים. במהלך החיפוש, מזינים מילות מפתח או בקשות מתוך צרכים הספציפיים. לדוגמה, אם מישהו זקוק לשירותי גרר, הוא יחפש את זה במנוע החיפוש של גוגל ויקבל רשימת תוצאות מתאימות. תוצאות החיפוש מוצגות למשתמשים לפי סדר מסוים, אשר נקבע על ידי גוגל בהתבסס על מספר פרמטרים, כמו מחיר ששולם על מודעה ותוכן המודעה עצמה. ברוב המקרים, משתמשי האינטרנט יבחרו לגשת לתוצאות הראשונות שמוצגות להם. כלומר, כל אתר שמצליח להופיע בראש תוצאות החיפוש בגוגל יקבל חשיפה מרבית והסיכוי שמשתמשי האינטרנט ייכנסו אליו יעלה.

דירוג התוצאות במנוע החיפוש של גוגל מתעדכן באופן תדיר ומשתנה, וזהו המקום בו נכנס קידום אתרים במנועי חיפוש. קידום האתר האורגני בגוגל מתבצע בעיקר על ידי העלאת תוכן איכותי לאתר ובניית פרופיל קישורים. בגוגל ישנם אלגוריתמים מתקדמים שסורקים מיליוני אתרים ומשפיעים על המקום שבו מוצגים בתוצאות החיפוש. באמצעות פעולות קידום אורגניות, אנו מבצעים מגוון פעולות שמטרתן לחשוף את האתר לכמה שיותר לקוחות ולהעלות אותו למעלה של תוצאות החיפוש בגוגל.

קידום אתרים אורגני שמתבצע באופן חכם יכול להביא לחשיפה מרבית ועוזר לבנות מוניטין ברשת ולשפר את התדמית של העסק בקרב הציבור. לכן, יש להשקיע בקידום האורגני גם כאשר נעשה שימוש בפרסום תשלומי (קידום ממומן).

 

בינג 

מנוע החיפוש בינג הוא פופולרי מאוד במגוון מדינות שונות, כאשר אחת מהן היא ארצות הברית. לכן, אם יש לכם אתר בינלאומי שמתכוון לקהל אמריקאי, חשוב מאוד להבין את מנוע החיפוש בינג.

חשוב לשים לב שקידום אתרים במנועי חיפוש בחו"ל שונה באופן משמעותי מקידום אתרים במנועי חיפוש בארץ עקב השוני בסיבות מרכזיות-

  • תקציב דרוש- קידום אתרים במנועי חיפוש בחו"ל יכול לדרוש תקציב גדול יותר מאשר בארץ עקב התחרות הגדולה.
  • רמת התחרות- רמת התחרות בחו"ל יכולה להיות גבוהה יותר עקב הכמות הגדולה של אתרים ועסקים.
  • אופי הלקוחות- ללקוחות בארץ יש אופי ודרישות שונות מלקוחות בחו"ל. ייתכן שתצטרכו להתאים את התוכן והשיווק לצרכים וההבנה המקומית.
  • הבנת השפה– ייתכן תצטרכו להבין ולהשתמש בשפה המקומית כדי להצליח בקידום בחו"ל.
  • רגולציות- כל מדינה ואזור יכולים להיות עם רגולציות שונות בנושאי פרסום וקידום אתרים.

בנוסף, בינג נותן גישה ישירה לנתונים, מה שמאפשר לך לראות האם אתה עומד בכללי הקידום של בינג, מה מותר ומה אסור וזה חשוב מאוד בשביל ההצלחה שלך. כמו כן, שינויי האלגוריתם בבינג רגועים יותר מאשר בגוגל וכך ניתן לקבל תנועה לאתר. 

 

באידו ויאנדקס

באידו ויאנדקס הם מנועי חיפוש שנפוצים במדינות אחרות בהן סין ורוסיה. שתי המדינות, סין ורוסיה, ידועות בצנזורה הכבדה שמופעלת על האינטרנט בתוכניות לשנים והצנזורה בשתי המדינות מתייחסת לעומק מרבי, ומחמירה מאוד ככל שהזמן עובר.

סין- למרות השווי המופלא שבשוק הסיני, חברת גוגל החליטה לסיים את פעילותה בסין לפני מספר שנים.

רוסיה- ברוסיה, גוגל עדיין פועלת, אך היא נתקלת בתחרות רצינית מצד מנוע החיפוש יאנדקס, כאשר רוב החיפוש ברוסיה מתבצע דרך יאנדקס.

 

טיפים לקידום אתרים במנועי חיפוש

ישנם מספר טיפים שיכולים לעזור לכם בקידום אתרים במנועי החיפוש. כל אחד מהנושאים הללו משפיע ישירות על דירוג האתר במנועי החיפוש ויכול לשפר את הנראות והגלישה בו.

  • נראות במנועי החיפוש- כאשר משיקים אתר חדש, יתכן שמנועי החיפוש לא יזהו אותו באופן אוטומטי. לכם יש לשים דגש על הגדרת נראות האתר במנועי החיפוש.
  • תוכן- הקידום במנועי החיפוש דורש תוכן איכותי וסדיר. כתבו תכנים מעניינים, תכינו אותם בצורה חכמה, והשקיעו בעריכה ובתוכן שמועבר. שימו לב שהשימוש במילות מפתח צריך להיות טבעי ולא מוגזם.
  • קטגוריות ותגיות- ארגנו את התוכן באתר לפי קטגוריות ותגיות, כדי לעזור למנועי החיפוש להבין את מבנה האתר ואת הנושאים שבו.
  • מהירות- הקפידו על מהירות טעינת האתר, שמשפיעה על חוויית המשתמש ועל דירוג במנועי החיפוש.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

קידום אורגני בגוגל

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום קידום אורגני בגוגל, כל מה שרציתם לדעת על קידום אורגני בגוגל במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע והשירות האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו !