מיתוג ברשת – מאחורי הקלעים חלק א'

מאת: אופיר ורדי

ניהול מיתוג והסרת תוצאות שליליות ברשת היא עבודה מעניינת ולא שיגרתית. כל מקרה שונה מקודמו ודורש נקיטת פעולות שונות ולמעשה עבור כל לקוח אנחנו ממציאים מחדש את הגלגל. לצערנו לא ניתן לתת דוגמאות הקשורות ללקוחות שלנו או אפילו ללקוחות של המתחרים שלנו (כן, אנחנו מפרגנים..) אבל אספנו עבורכם מקרים מעניינים – כמובן שפרטים מזהים נמחקו.

דרך מקורית להלחם בתוצאות שליליות במיוחד

א. הוא איש עסקים יצירתי – רבים יגידו יצירתי מידי כאשר גם מערכת המשפט במספר מקרים לא התרשמה במיוחד מאופי פעילותו וא. הורשע במרמה, זיוף מסמכים ועוד. א. מקים חברות אשר נותנות שירות לציבור הרחב והוא לא יכול לפעול כאשר כל חיפוש על שמו בגוגל מניב תוצאות רבות שליליות.

במקרים מעין אלו המלחמה בתוצאות השליליות קשה ואף בלתי אפשרית. א. נקט בדרך יצירתית על מנת לפתוח דף חדש – הוא שינה את שמו. תאמינו או לא – זה צעד די פשוט – הולכים למשרד הפנים ו.. יש לך שם חדש נקי לחלוטין, אפשר לפתוח חברות, לעמוד בפרונט שלהן ורק צריך להזהר שלא יעשו את הקישור בין השם החדש לישן.

יותר, ויותר, ויותר.. אופס.. יותר מידי

אחד הכללים החשובים ביותר בניהול מיתוג אישי או עסקי ובמיוחד בדחיקת תוצרות מגוגל היא עבודה נכונה ודיסקרטית. הטעות הכי גדולה היא להרגיז את מי שכבר הרגזת בעבר או גרוע מזה – לעורר תשומת לב.

דוגמא טובה לכך היא המקרה של אודי (אוהד) פוזיס. אודי פוזיס הוא איש עסקים אשר לא היה מרוצה ממספר איזכורים שלו ברשת. ופעל, כמו במקרים רבים, להוסיף אזכורים חיוביים או נטרלים אשר יחליפו את התוצאות השליליות. הבעיה התעוררה כאשר מספר מקדמים ומומחי אינטרנט אחרים לא יכלו להעלם מאודי פוזיס אשר לא הפסיק ללהג על כל דבר.

בצעו חיפוש פשוט בגוגל עבור השם הזה ומצאו שאודי פוזיס (יחד עם בן דודו אודי פוזיס) אשר מעיד על עצמו כי הוא "בן 33 סטודנט לתואר שני ועובד כברמן אוהב ספורט, מכוניות, טיולים בעולם, בחורות" מפציץ את הרשת בכל מחשבה שלכאורה עולה במוחו. אני לא זוכר מי הראשון אשר עשה אחד ועוד אחר והבועה התפוצצה – ועכשיו בעמוד הראשון של גוגל יש מספר דפים העוסקים בדרך שלו להלחם בתוצאות השליליות – ואת התוצאות האלו יהיה הרבה יותר קשה לדחוק…

גם גוגל לא יודע הכל

הכח של גוגל נובע בראש ובראשונה מכמות המידע העצומה הקיימת והמתווספת מידי יום. איך אפשר למצוא את הידיים והרגלים בטריליוני העמודים? נכון שיש היום את גוגל מפות, youtube, גוגל+, גוגל מסמכים ועוד עשרות שירותים שונים אולם מקור הרווח העיקרי של גוגל מגיע ממנוע החיפוש והפרסומות בו.

גוגל סורקים את הרשת ללא הרף – ולכל מידע שהם מגיעים – הופך תוך מספר דקות לנחלת הכלל.

לפעמים בעלי אתרים לא מאפשרים מסיבות רבות לאפשר אינדוקס או גלישה חופשית במידע באתר – לפעמים זה מסיבה מסחרית, תחרותית או משפטית. ולפעמים זה סתם מחוסר ידע.

דוגמא טובה לכך היא האתר תנו לגדול בשקט – אתר חשוב שמכיל מידע על מאות פדופילים שהורשעו במדינת ישראל. מי רוצה לגור בשכנות לפדופיל מסוכן? מי לא רוצה לדעת שהגבר החביב בגינת השעשועים שבה ילדיו משחקים הוא פדופיל שרק לאחרונה השתחרר מהכלא?

למרות המידע על מאות פדופילים גוגל מכיר רק 11 דפים באתר

הסיבה לכך היא שהמידע על כל פדופיל נמצא במאגר המידע שאליו מגיעים רק באמצעות ביצוע חיפוש שאותו גוגל לא יכול לבצע – ולכן גם לא מאנדקס את המידע. זוהי טעות חמורה בתכנון האתר – הדרך לפתור את הבעיה היא לפתוח דף מידע ממוקד על כל פדופיל – אני מקווה שבעלי האתר יעשו כן.

נתקלתם במקרים מעניינים? נשמח לשמוע

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

קידום אורגני בגוגל

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום קידום אורגני בגוגל, כל מה שרציתם לדעת על קידום אורגני בגוגל במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע והשירות האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו !