הסרת תוכן מהאתר – חלק א'

מאת: אופיר ורדי

לעיתים יש צורך בהסרת תוכן שכבר אינו קיים באתר אולם מוצג בעותק השמור שגוגל מראה. גוגל פרסמה הנחיות כיצד להסיר את התוכן כך שיוסר גם מתוצאות החיפוש, מהעותק השמור המוצג, ומהתאור בתוצאות החיפוש.

להלן ההנחיות אשר פורסמו על ידי גוגל להסרה מהירה של תוכן:

ראשית כמובן, יש להסיר את התוכן מהאתר עצמו ולאחר מכן קיימות מספר לשינוי התצוגה במנוע החיפוש.

לחכות לגוגל

האפשרות הכי פשוטה היא פשוט לחכות שגוגל יסרוק שוב את הדף – כל עוד אין מגבלות המונעות מגוגל לסרוק את הדף (כמו הוראה ב-robots.txt או חוסר נגישות לשרת) אין צורך לעשות שום דבר נוסף. אומנם גוגל טוענים שאין דרך לזרז את סריקת הדף מחדש והאינדוקס שלו אולם קיימות דרכים אשר גורמות לגוגל לבקר שוב בדף. דרך זו טובה כאשר אין בדף תוכן רגיש במיוחד מאחר והיא לא דורשת פעולות מיוחדות. יחד עם זאת מנסיונו הסרת התוכן מגוגל בדרך זו יכולה לארוך חודשים – בהתאם לקצב הסריקה של האתר.

שימוש ב-Google's public URL removal tool

בקישור זה ניתן להודיע לגוגל על תוכן שהוסר מדף אינטרנט שאינו בשליטתנו- הכוונה להסרה של חלק מהתוכן ולא על הסרה מלאה של הדף מהאתר. חובה לציין חלק מהתוכן שכבר לא קיים בדף אחרת הבקשה תדחה. כדאי לאתר מילה או משפט שכבר לא מופיעים בדף ולציין אותם על מנת להעלות את סיכויי הצלחת הבקשה.

בדרך זו ניתן לזרז את העלמות התוכן שכבר אינו קיים מתוצאות החיפוש ומהעותק השמור. עליכם לוודא כי גוגל עדיין יכול לסרוק את הדף.

שימוש ב- Google Webmaster Tools

כאשר יש לנו גישה ל- Google Webmaster Tools ניתן להסיר מיידית את העותק השמור ואת התצוגה המקדימה – גשו בתפריט ל –  Site Configuration > Crawler access על מנת להסיר את העותק השמור עד שגוגל יסרוק שוב את הדף.

יש לציין רק את הכתובת המדוייקת של הדף. יתכן שהדף עדיין יוצג בתוצאות החיפוש עבור ביטויים שכבר לא קיימים בדף.

הסרת תוכן אחר – תמונה, קובץ PDF

על מנת להסיר תוכן שאינו HTML הדרך המהירה ביותר היא פשוט לשנות את כתובת הדף כך שגוגל תקבל הודעת 404 או פשוט להסיר את התוכן ולחכות שגוגל יסרקו שוב את הדף.

מניעה של הצגת עותק שמור ותצוגה מקדימה

בעלי האתר יכולים מראש למנוע תצוגה של עותק שמור ותצוגה מקדימה על ידי שימוש בתג nosnippet ותג noarchive – כמובן שאם ברצוכם ליישם זאת בדפים קיימים עליכם לחכות שגוגל יסרקו שוב את הדף על מנת שאופציה זו תכנס לתוקף.

מדוע הדף עדיין מופיע בתוצאות החיפוש?

ביצעתם את הפעולות המצויינות בפוסט זה אולם דף האינטרנט עדיין מוצג בתוצאות החיפוש עבור ביטוי שכבר אינו קיים בדף – מדוע?

ובכן, יכולות להיות מספר סיבות לכך – ראשית, יתכן שלא עבר מספיק זמן, גוגל עדיין לא ביקר בדף – מה עושים? מחכים או נוקטים בדרך אחרת

אפשרות נוספת היא שבקשתכם להסרת התוכן נדחתה – כדאי לנסות שוב או לנקוט בדרך אחרת.

בנוסף יתכןכי התוצאה עדיין מוצגת עקב השפעת גורמים מחוץ לדף – כמו קישורים פנימיים או חיצוניים לדף במילת המפתח אשר כבר אינה קיימת. יתכן שהשרת לא היה זמין בזמן שגוגל ביקר בדף ולכן לא ניתן היה לעדכן את השינוי ועוד.

לרוב פעולות אלו מסתיימות בהצלחה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

קידום אורגני בגוגל

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום קידום אורגני בגוגל, כל מה שרציתם לדעת על קידום אורגני בגוגל במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע והשירות האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו !