לינקדאין – בונה לך קריירה

תהליך חיפוש עבודה ויצירת קשרים עסקיים הוא תהליך מורכב, מייגע ולעיתים אף מייאש. רגע לפני צוללים אל מודעות הדרושים בעיתוני סוף השבוע או פותחים חשבון משתמש באתרי הדרושים ברשת, כדאי שתכירו את הדרך החדשה למציאת עבודה – הרשת החברתית של לינקדאין.

אז מה זה בעצם לינקדאין?

לינקדאין היא למעשה רשת חברתית במבנה אשר מזכיר מעט רשתות חברתיות אחרות כמו גוגל+ או פייסבוק. אך, ההבדל המרכזי הוא המידע אותו אתם משתפים וכמובן המטרה שלשמה אתם משתפים אותו.

אם ברשת החברתית של פייסבוק התבקשתם לנדב פרטי מידע כמו מקום מגורים, תמונות אישיות או רשימת הסרטים האהובים עליכם, הרי שבלינקדאין תתבקשו לספק מידע מקצועי יותר כמו תחומי המומחיות שלכם, היסטוריה תעסוקתית ורשימת הקשרים העסקיים שלכם.

כל פרטי המידע שתספקו יופיע בתוך פרופיל המשתמש שלכם וישמשו למעשה כסקירת קורות החיים המקצועיים שלכם אותם תוכלו להציג לפני מעסיק.

כיום, מעל למאתיים מיליון משתמשים רשומים לרשת החברתית של לינקדאין, כאשר שמונה מאות אלף מתוכם הם משתמשים ישראלים.

חלק מהמשתמשים הם עובדים הנמצאים בתהליך חיפוש עבודה או יצירת קשרים עסקיים. אך, חלק לא קטן מתוך המשתמשים הם אנשי משאבי אנוש המחפשים עובדים חדשים.

איך מתחילים?

כדי להצטרף לרשת החברתית של לינקדאין אין צורך לרכוש מנוי יוקרתי. כל שעליכם לעשות הוא לגלוש לאתר של רשת לינקדאין ולהירשם. כבר במסך הראשי של האתר תוכלו למלא את פרטי ההרשמה הראשוניים כמו שם מלא, כתובת דואר אלקטרוני וכמובן תדרשו להגדיר את סיסמת ההתחברות.

בשלב הבא תדרשו לספק מידע אודות מיקום העבודה הנוכחי שלכם ותפקידכם. בהמשך התהליך תוכלו לשתף גם את יכולותיכם המקצועיות בתחומים שונים ולהוסיף לרשימת החברים שלכם מקצוענים נוספים אשר חברים גם הם ברשת של לינקדאין.

אותם מקצוענים מתוך רשימת הקשרים שלכם, יוכלו להעיד על רמת האיכות שלכם בכל תחום שציינתם ולמעשה לספק אסמכתא למידע ששיתפתם. כמובן שככל שכמות הקשרים וההמלצות של המשתמשים ברשימת הקשרים העסקיים שלכם גבוהה יותר כך גם המלצתם נחשבת יותר ותסייע לכם יותר בתהליך מציאת העבודה.

טיפים להצלחה ברשת של לינקדאין

כדי להצליח ולהתבלט מעל הפרופילים הרבים הקיימים בתוך הרשת החברתית של לינקדאין מומלץ לשים לב לנקודות המפתח הבאות:

תמונת פרופיל – מחקרים שנעשו על הרשת החברתית של לינקדאין גילו כי פרופילים בהם שולבה תמונת פרופיל זכו לחשיפה גדולה יותר. הקפידו לשלב תמונת פרופיל ברורה ומקצועית שתציג אתכם באופן הטוב ביותר.

כותרת הפרופיל – כאשר אתם מגדירים את כותרת הפרופיל המתארת אתכם השתמשו במילות מפתח רלוונטיות לתחום שאליו אתם מכוונים כדי לסיים לגורמים הרלוונטים למצוא אתכם במנוע החיפוש של האתר.

תקציר ענייני ומקצועי – נסחו תקציר ברור ושלבו בו מילות מפתח רלוונטיות לתחום בו אתם עוסקים. זכרו כי התקציר מיועד למעסיקים ולא למנועי חיפוש ולכן דאגו שיהיה ענייני ומעניין.

עדכנו סטאטוסים – דאגו לפרסם סטאטוסים מעת לעת על מנת להציג את הפרופיל שלכם כפעיל ולהפוך אותו לרלוונטי בעיני המעסיקים. זכרו כי מדובר בפרופיל מקצועי והתמקדו בתכנים מקצועיים ממוקדי מטרה.

בקשו המלצות – פנו אל אנשים מקצועיים הפעילים בתחום זהה לשלכם מתוך רשימת הקשרים שלכם ובקשו מהם לכתוב לכם המלכה בפרופיל. דוגמה זו מקבילה לפירסום כל מכתבי ההמלצה שלכם בתוך קובץ קורות החיים אותו אתם מעבירים למעסיקים.

הצטרפו לקבוצות מקצועיות – הצטרפו לכמה שיותר קבוצות מקצועיות בתחום עיסוקכם. אפשרות זו מאפשר לכם להחליף מידע על מובילי דעה בתחום או להגיע בקלות יתרה אל "ציידי הכישרונות" הרבים הפעילים בזירת לינקדאין.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

קידום אורגני בגוגל

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום קידום אורגני בגוגל, כל מה שרציתם לדעת על קידום אורגני בגוגל במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע והשירות האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו !