הסרת תוכן מהאתר – חלק ג'

מאת: אופיר ורדי

הסברנו על ההנחיות של גוגל כיצד להסיר תוצאות שליליות ממנוע החיפוש באתרים בשליטתנו, ועתה נספר כיצד גוגל מציעה לנו להסיר תוצאות ממנוע החיפוש באתרים שאינם בשליטתנו.

גוגל מספקת שני כלים לשליחת בקשות להסרה מהירה של תוכן ממנוע החיפוש:

1.      כלי להסרת כתובת URL מאומתת שבשליטתנו (באמצעות הכלי Webmaster Tools)

2.      כלי להסרת כתובת URL ציבורית שאינה בשליטתנו

דבר ראשון: דברו עם מנהל האתר

בשלב הראשון חשוב ואף חיוני ליצור קשר עם האתר בו מתפרסם התוכן הפוגעני, ולבקש ממנהל האתר להסיר את התוכן או את העמוד המכיל את מה שברצוננו להסיר. במקרים רבים בעלי אתרים גדולים (למשל אתר פורומים גדול ופופולרי או אתר חדשות) נוהגים לשתף פעולה עם בקשות כאלה, משום שתוכן פוגעני חושף במקרים מסוימים את בעלי האתרים לתביעות דיבה ונזיקין.

אם הצלחנו והעמוד או התוכן הוסרו מהאתר, נוכל לפנות לגוגל ולהגיש בקשה להסרה, בצייננו (בשדה הסיבה) כי מנהל האתר חסם את העמוד או הסיר את התוכן הפוגעני או את העמוד כולו. כשנגיש את הבקשה נידרש לציין אילו פעולות נעשו על מנת לחסום את התוכן (שינוי בקובץ robots.txt, או ציון הביטוי שהוסר מהעמוד).

כלים נוספים

ניתן לדווח על תוכן פוגעני על ידי כך שנציין כי הוא הצליח לעבור את מנגנון SafeSearch של גוגל המסנן תוכן למבוגרים. סיבה זו תעזור לנו לוודא כי גוגל מטפלים בבקשה במהירות גבוהה למדי. חשוב מאוד לא לנצל את האפשרות הזו בצורה שקרית, כדי שנוכל להמשיך להשתמש בשירות מבלי שכתובת ה-I.P של המחשב שלנו תיכנס לאיזו רשימה שחורה במרתפי ענקית החיפוש.

כיצד עוקבים אחר סטאטוס הבקשה?

בכלי Google Webmaster Tools ישנה לשונית בשם Remove URL בה מופיעות הבקשות ששלחנו לגוגל להסרת עמודים ברשת. ניתן להיכנס ללשונית זו על מנת לראות את סטאטוס הבקשה שלנו, שעשוי להיות Pending (בהמתנה), Denied (במידה ובקשתנו נדחתה) או Removed במקרה ונחלנו הצלחה והעמוד הוסר מתוצאות החיפוש.

אם העמוד אינו מוסר לאורך זמן, נסו לוודא כי הכתובת שהוגשה בבקשה היא הכתובת המדויקת של העמוד באינטרנט (כולל הקפדה על אותיות קטנות וגדולות באנגלית). חשוב גם לוודא כי סוג ההסרה (עמודת Removal Type) הוא הסוג המתאים עבור התוכן שברצוננו להסיר.

במידה והבקשה שלנו נדחתה, ניתן ללחוץ על הקישור Learn More על מנת לקרוא על דרכים נוספות להסרת תוכן פוגעני והדרישות הספציפיות של כל שיטה.

לסיכום, אנו שוב ממליצים לפנות לייעוץ בנושא לפני שמבצעים פעולות להסרת עמודים ותוכן, ואף לשכור את שירותיו של מומחה לניהול תדמית באינטרנט אשר יוכל להשיג תוצאות טובות יותר ומהר יותר.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

קידום אורגני בגוגל

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום קידום אורגני בגוגל, כל מה שרציתם לדעת על קידום אורגני בגוגל במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע והשירות האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו !