על ציוץ בטוויטר והקבלה לעבודה

מחקר חדש מציג – המידע האישי שלכם ברשת משפיע על קבלתכם לעבודה

מיקרוסופט ערכה לאחרונה מחקר מקיף ראשון מסוגו לבדיקת מידת ההשפעה של המוניטין באינטרנט על הסיכויים להתקבל לעבודה חדשה.

המחקר מעלה שני נתונים מרכזיים ומשמעותיים –

האחד הוא באשר למידת ההשפעה שנבדקה וזו גדולה ועיקרית

והשני הוא הפער העצום שבין ההשפעה שיש למידע האישי שלנו באינטרנט ובין זו שאנו מייחסים לו

– רובנו לא חושבים שישנה משמעות לעדכוני הסטטוס בפייסבוק, תגובותינו על תמונות של חברים, הרשמים שאנחנו מפזרים בבלוגים או המשחקים ברשת בהם אנו משתתפים. ודאי לא משמעות בסדר גודל שיכול להכריע את עתידנו המקצועי.

המחקר התבצע על ידי חברת Cross-Tab ב-4 מדינות – ארה"ב, בריטניה, צרפת וגרמניה וכלל שתי קבוצות מיקוד עבור כל מדינה:

  • קבוצת המעסיקים – 275 מעסיקים ומנהלי כוח אדם
  • קבוצת הצרכנים – 330 גולשים, ובהם מחפשי העבודה

הנתונים בארצות הברית ובבריטניה מצביעים על פער משמעותי יותר בין תפיסת המעסיקים לתפיסת הצרכנים מאשר הפער שהתגלה בשתי המדינות האחרות, אולם, אותו סדר גודל של אחוז הצרכנים אשר מודעים להשפעה נצפה בכל המדינות. זאת בעוד שבארה"ב ובריטניה אחוז המעסיקים אשר מייחסים חשיבות למידע האישי באינטרנט ואשר דחו מועמדים בהסתמך על אותו מידע שגילו, גבוה בהרבה מאשר בצרפת וגרמניה.

האם זה אומר שבאלו המדינות טרם גילו את הכוח של הרשת או שמא בצרפת ובגרמניה ישנה הקפדה מוסרית יותר על פרטיותו של כל אדם, ואף יהיה מועסק פוטנציאלי?

היכן מחפשים המעסיקים מידע אישי?

הפער בין תפיסת הצרכנים ותפיסת המעסיקים קיים גם באשר למקורות המידע אותם תופסת כל קבוצת נבדקים כרלוונטית: למעלה מ-80% מקבוצות המעסיקים סברו כי כל מידע אישי שקיים ברשת הוא רלוונטי עבורם, בעוד שמבחינת הצרכנים – 44% מהם סברו שאין לו רלוונטיות כהוא זה ו-25% נוספים מהם רואים בחלק מהמידע הזה כרלוונטי עבור מעסיקים וכי ראוי הדבר שמעסיקים יתעניינו במידע זה.

נוסיף על הנתונים הללו תבלין מעניין אף יותר…:

את המעסיקים הפוטנציאליים שלכם מעניין יותר מה עשיתם בפייסבוק מאשר מאמרים מקצועיים שפרסמתם באתרי מאמרים למשל…

במחקר נתבקשו המעסיקים לדרג את מקורות המידע שהם בודקים, וכך עולה מן הדירוג:

במקום הראשון, וכמקור ראשון לחיפוש נמצאים מנועי החיפוש ובראשם גוגל כרושם ראשוני – 78%

במקום השני, שימו לב, אתרים ורשתות חברתיות – 63%

את המקום השלישי תופסים אתרים המשתפים תמונות וקטעי וידאו (אף הם אישיים) – 59%

ורק במקום הרביעי ממוקמים אותם אתרים מקצועיים בהם היינו מצפים שיתעניינו המעסיקים בראש ובראשונה – 57%

שאר המקורות בטבלת הדירוג קשורים ברובם לחיי החברה והפנאי שלכם, והם אף כוללים סריקת מידע אחריכם בעולמות וירטואליים ואתרי משחקים שונים בהם אתם משתתפים.

ומה חושבים הצרכנים? נכון. שזה לא ראוי כלל ועיקר.

מה מניע את המעסיקים?

המעסיקים טורחים לפשפש במוניטין שלכם מסיבה פשוטה אחת – כדי לשמור על המוניטין שלהם עצמם – הם לא יעסיקו עובד אשר באורח החיים שלו יש משום סכנת מבוכה לחברה שלהם.

הסיבות הפופולריות לכך שמועמד יידחה הן אורח חיים לא מתאים שהוא מנהל, סרטונים ותמונות לא הולמים שהוא מעלה, תגובות בעלות נימה פוגעת שהוא מפרסם, קבוצות אליהן הוא משתייך ברשתות ואפילו עד כדי תגובות ופרסומים לא הולמים אשר בוצעו ע"י חבריו ובני משפחתו ולא הוא עצמו!

אז מה הבשורה המעודדת מכל זה עבורנו?

מוניטין מתוחזק ותדמית חיובית ברשת מותירים על המעסיקים רושם רב. רובם הגורף העיד על השפעת המוניטין החיובי של מועמד על סיכויי קבלתו לעבודה. בנוסף, מציירים המעסיקים מגמה של צמיחת החשיבות של המוניטין ברשת בשנים הקרבות וכן צמיחת המודעות של הצרכנים לכך בהתאם והם סבורים כי המידע האישי יהפוך לפרמטר חזק עוד יותר בהשפעה על קבלה לעבודה.

ומה עושים הצרכנים?

מרבית מהנשאלים במסגרת המחקר שהעידו כי הם עוקבים אחר המוניטין שלהם ברשת, העידו כי הם עושים זאת באמצעות חיפוש שמם במנועי החיפוש, רובם לא עוסקים במיתוג אישי. חלק קטן מהנשאלים אף העסיקו אנשי מקצוע לניהול המוניטין שלהם באינטרנט, שינו את הגדרות הפרטיות ברשתות אליהן הם משתייכים והקיצוניים אף העידו כי הם נמנעים מכל צורה של הגשת תוכן לרשת.

יחד עם זאת, פחות ממחצית מהצרכנים בכלל מריצים את החיפוש הזה, כתוצאה כנראה מחוסר מודעות למגמה העולה כמו גם לנתונים המובהקים של מחקר זה, ובנוסף, מרביתם גם אינם יודעים כיצד בונים תדמית ברשת

יש לזכור שהיום כמעט כל פיסת מידע אודותינו, כזו שיש לה קשר לרשת ודאי, נגישה למעסיקים הפוטנציאליים ויכולה לייצר עבורנו מקום עבודה או לדחות אותו. המעסיקים כבר הבינו זאת וזוכרים זאת היטב, עכשיו כדאי שאנחנו נתעורר…

מידע נוסף בנושא – באתר 140

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

קידום אורגני בגוגל

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום קידום אורגני בגוגל, כל מה שרציתם לדעת על קידום אורגני בגוגל במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע והשירות האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו !