רשת האינטרנט מורכבת מסוגים שונים של תכנים. יש דפי תוכן ומאמרים בתארים שונים, בלוגים, תמונות, וידאו, פורומים שונים והודעות בהם, רשתות חברתיות למינהם – פייסבוק, טוויטר, רשתות חברתיות בישראל ועוד.
במאמר זה אנחנו לא מתכוונים למערכות לניהול תוכן אלא לעבודתו של מנהל התוכן.
ניהול נכון של תוכן משמש כמנוף ביצירת מיתוג עסקי או אישי, שיווק ובניית תדמית חיובית.
ניהול תוכן מתייחס לעבודה עם תכנים באינטרנט. להלן סקירה קצרה של עבודתו של מנהל תוכן:
ניהול תוכן באתרים
ניהול תוכן באתרים כולל עדכון שוטף של מאמרים, תכנים שונים לרבות תמונות, וידאו. העבודה כוללת הזמנת תכנים מכותבי מאמרים, עריכת התוכן וביצוע פעולות רבות נוספות הקשורות לניהול האתר.
על מנהל התוכן להבין מושגים בתחומים קשורים – קידום אתרים, מטרות האתר, תוכניות שותפים / פרסום, עריכה ועוד.
ניהול תוכן ברשתות חברתיות / בלוגים
במקרים רבים נעזרים ברשתות חברתיות ובבלוגים אישיים ועסקיים ליצירת מיתוג, בניית מוניטין ולקשר עם לקוחות.
מנהל תוכן מקצועי יצור וינהל את הפעילות לרבות עדכון שוטף של תכנים בשיתוף פעולה עם מנהל הארגון, מקדם האתרים והאחראי על המיתוג בעסק.
ניהול תוכן כחלק מעבודת קידום אתרים
במקרים רבים מקדם האתר שלכם ירצה להיעזר באתרים חיצוניים לשם קידום האתר. ניתן להכניס מאמרים לאתרי מאמרים שונים, אתרים אחרים אשר מאפשרים פרסום מאמר בתמורה לקרדיט או לקישור או אתרים פרטיים במסגרת שיתופי פעולה.