פגיעה תדמיתית
פרסומים שליליים, אזכורים באתרי חדשות, פרסום פסקי דין, השמצות וכו'
בדיוק כשם שאפשר ליצור תדמית חיובית באינטרנט שתקדם כל עסק, רעיון, אדם או מוצר ניתן גם ליצור פגיעה תדמיתית חריפה. דמינו דף תוצאות חיפוש המכיל כולו השמצות, אזכורים מבישים מאתרי חדשות, פרסום קישורים להשמצות קשות או פסקי דין שעדיף לשמור בחדרי חדרים, הסיכויים שלאחר החשיפה לעמוד שכזה תמשיכו להביע עניין חיובי בדבר הם קטנים מאד.
איך נלחמים בפגיעה תדמיתית?
ישנן מספר דרכים להתמודד עם פרסומים שליליים:
- פרסום שלילי באתר פרטי – ניתן לרוב לפנות למנהל האתר או לבעליו ולבקש ממנו להסיר את הפרסום. במקרים רבים העניין יוכרע באמצעות משא ומתן לא קצר ותיתכן אף תשובה שלילית בסופו.
- לשון הרע ו/או הוצאת דיבה – במקרים הנדירים בהם מדובר הלשון הרע או הוצאת דיבה ברורים ניתן לפנות לעורך דין לשם הגשת תביעה בה יתבקש הנאשם להוריד את הפרסום. יש להביא בחשבון כי גם כאן מדובר בתהליך ארוך שגם הוא עצמו זוכה לעיתים לחשיפה שלילית נוספת.
- אתרי גולשים – אתרים רבים מבוססים על תוכן חופשי שמוזן על ידי הגולשים, במקרים שכאלה הסרת הפרסום היא על גבול הבלתי אפשרית והדרך היחידה להתמודד איתו היא להדחיק אותו החוצה בפעילות נוספת וחיובית. טוקבקיסט מספר 2 לא ממש יזכה לתשומת לב במידה ויש עוד 300 אחריו.
הסרת תוצאות שליליות בגוגל – האם זה אפשרי?
הסרת תוצאות שליליות בגוגל היא פעולה קשה אך אפשרית. חברת גוגל עצמה מציעה אפשרות הסרת תוכן במקרים מסויימים ונדירים אולם ברוב המוחלט של המקרים התוכן לא יוסר באמצעותה.
הדרך האפקטיבית ביותר היא להקדים תרופה למכה – טיפוח תדמית חיובית בצורה מאסיבית. טבעה המתעדכן של הרשת מאפשר לדחוק החוצה פרסומים שליליים על ידי הצפת המנגנון במסרים חיוביים, טוקבקיסט מול טוקבקיסט, בלוגר מול בלוגר, ידיעה חדשותית מול ידיעה חדשותית ורצוי אף יותר מכך. זהו תהליך שמצריך לא מעט משאבים ותובנות ייחודיות על איך לפרסם ואיפה בכדי להשיג תוצאות אפקטיביות.
חברות מסויימות מציעות שירות להעלמת תוצאות מגוגל – שירות זה פועל על ידי דחיקת התוצאות אחורה בדפי החיפוש על ידי קידום תוצאות אחרות – חיוביות או ניטראליות. שירות זה אינו מעלים את הידיעות השליליות מתוצאות החיפוש אולם בחיפוש רגיל, אשר בו הגולש אינו מעיין ביותר מהדף הראשון והשני של התוצאות (כ-20 תוצאות חיפוש) לא קיימות תוצאות שליליות.